بسم الله الرحمن الرحيم
..Antara paparan di Blog ini mungkin anda telah terbaca di mana2 blog lain,,Anda tidak diminta untuk percaya 100%,,Terpulang pada Anda untuk menilai mengikut kepercayaan masing2,,dAn,,minat dipersilakan BerKonGsi,,,,tidak,,, sila tinGGalkan ..MaaF yg terKuranG dan teR LeBih..tEriMa Kasih kerana suDi SinGgah...

Sunday, March 27, 2011

Penang Free Wi-Fi Phase II

..bukan mau pro mana2 ,dalam keadaan kebenggangan harga minyak dan barang keperluan yang sentiasa naik tiada tanda2 mau turun...dalam Era Revolusi Teknologi Maklumat,akses internet percuma adalah sangat besar manafaatnya terutamanya untuk golongan atau generasi muda dan golongan berpendapatan rendah macam saya, saya rasa ini la yang cuba dibuat oleh Kerajaan Pulau Pinang di ketuai LIm Guan Eng a simple minister,idea cara yang sangat bagus....dan terlalu sangat2 di ingatkan,,tidak perlu cakap banyak sebab ramai sudah yang bercakap mengenainya berulang2,,ia la kali hahaha..golongan muda ini la yang semakin bertambah bilangan pengundinya yang boleh mengundang gelombang tsunami politik tanah air dan jangan hairan kalau ada gelombang ke 2 #faham2 la maksudnya itu# dan mereka ini telah matang untuk menilai ,,
..,,

.....na mengarut sekali2 apa yang ada dalam kepala otak saya dan beberapa orang rakan..
....jadi mana2 pemimpin tidak kira la Ketua2 Kampung,JKKK, Ketua Cawangan, AJK Pemuda, Induk,Wanita, Puteri dan mana2 pemimpin jangan la hanya pandai beri komen rasa tidak puas hati #lebih sesuai jeles la# dengan bermacam2 alasan dengan apa yang telah di buat oleh Lim Guan ENG dan Kerajaan Pulau Pinang,,cuba la tiru macam durang...
,,,bengang mau buat atau mengarut kerana perlu kos yang tinggi? Saya bagi cadangan untuk buat di kampung2.. pasal tau la urang kampung rata2nya kurang mampu biar pun sawit dan harga getah sekarang ni mahal ada sudah yang mampu beli kereta,,,tapi bagi-bagi la bah hasil projek dengan urang kampung yang cuma tingak2 tingu kamu urang dapat tu..
...ok macamana mau buat? ..macam saya punya Streamyx pakej.. 100 meter bolih akses saya sudah pernah cuba,rumah saya tingkat 2 guna lap top dari jalan raya dalam kereta,parking la, dan saya dapat akses internet ,dan juga biasanya saya akan guna 2-3 komputer on9 internet pun memuaskan tiada masalah line slow biarpun kesemuanya sedang upload dan download, kecuali la ribut kuat,gempa bumi macam yang berlaku baru2 ni di jepun memang line slow la,tapi tidak tau la pula memang itu ka puncnya.. ..
.. pakej yang saya ambil ,,bukan mau promote,,hahaha,, tapi nda apa bah juga ada juga pahala,, ini yang terbaik la tidak tau la pula kalau ada yang lebih baik..
Unlimited Internet access.
·With Modem
·Dynamic IP
·1 E-Mail..Combo 3 1Mbps, Monthly subcription fee rm110, Download Speed 1Mbps, upload speed 384Kbps
ini punya pakej wi-fi 4 komputer boleh akses..kalau pakej combo 5 4Mbps ada 16 komputer boleh akses la itu lebih kurang kan, bulanan rm160,,apa la juga rm160 dengan projek ratusan ribu yang kamu urang dapat..na kalau ada yang buat nda payah la satu kampung buat siring2 rumah saja sudah ok bah, kasi bikin pondok, senang sudah hati urang kampung dapat free wi-fi,,,na orang kampung kalau ada pun kurang sudah cakap2 tidak puas hati dapat projek makan seorang2,,

No comments:

Tabung Juga laGi