بسم الله الرحمن الرحيم
..Antara paparan di Blog ini mungkin anda telah terbaca di mana2 blog lain,,Anda tidak diminta untuk percaya 100%,,Terpulang pada Anda untuk menilai mengikut kepercayaan masing2,,dAn,,minat dipersilakan BerKonGsi,,,,tidak,,, sila tinGGalkan ..MaaF yg terKuranG dan teR LeBih..tEriMa Kasih kerana suDi SinGgah...

Sunday, June 20, 2010

cerita politik kedai kopi..

...saya hampir siap buat satu cerita yang bukan direka-reka ataupun yang berunsur fitnah, pasal adik kepada seorang menteri parlimen Sabah yang telah keluar UMNO dan menyertai PKR..

..tapi masa saya cari info mengenai cerita ini ada seseorang telah mengingatkan saya...kena jaga periuk...

melalui talipon saya cari info pada seseorang yang UMNO pun i...PKR pun ia..

.." eh..jadi kah dia bertanding ketua bahagian PKR..bila tu?.."

.."jadi..tahun depan,,,kenapa kau tanya?"

.."saja la mau tulis cerita di blog"..

.."Bah jangan kau macam-macam..cerita ni tidak heboh, jangan pula kau yang kasi heboh..kau tau-tau la, kau kena jaga periuk kau"...

.." ia la saya tulis pun bukan taruh nama itu menteri dan adiknya itu pun, lagipun bukan dia orang tau blog saya"..

.."siapa bilang..? dia orang ada cerita pasal kau punya blog.."..orang berpengaruh dalam UMNO

.."ya ka?."..

.."ya la..tidak payah la kau tulis, bukan ada pun orang bayar kalau kau tulis..biaralah bah nanti orang tau juga bah itu'...

..."ermmmmm.."..

.."apa yang kau pikir,,kalau macam saya ni lain la, apa-apa parti pun yang memerintah saya tetap macam ini juga..pasal itu la dua-dua saya bantai,,,tapi saya suka pigi UMNO punya program pasal ada ganti duit makan dan tambang...hahahah"..

.." kau ini itu pula yang kau pikir.."..

..."ia la..duit ma..kalau saya kehabisan beras ada dia org tlong kasi beli..? bukan kau tidak tau pilihan raya baru lalu,,,beli peralatan untuk kempen Keadilan pun guna duit saya..habis duit hasil potong gatah dan tumbak buah sawit saya guna,,habis kempen satu sen haram dia orang tidak bayar..janji mau bayar,,tidak ka pu%%$a,,si@@##l namanya itu"..

.."sabar bah kau, pigi tagih la bah"..

.."mau tagih sama siapa? duit peruntukan tu dia orang sudah talan untuk keluarga dia orang..ba cakap masa kempen bukan main lagi boleh runtuh langit rasa2nya,,tambirang saja ..busung perut",,

.."tapi bukan semua la bah yang begitu..kan?"

.."ya la...tapi rata-rata muka yang tidak boleh pakai..."

.."hahahha...recycle la bah itu kan..?"

....

sebenarnya panjang lagi perbualan kami..tapi lain pula ceritanya,,,panasnya belum reda pasal pru12 bila dia ikut dalam PKR duit poketnya sendiri habis,,duit hasil kerjanya sebagai penoreh getah dan pengambil upah buah kelapa sawit....

..antara cerita yang sensasi masa pru12 di kawasan DUN/ Parlimen ini ialah bendera PKR yang dia dan rakan2nya buat adalah yang terbesar sehinggalah kununnya kalau mau bendera itu diturunkan kena bayar rm100,000.oo, woooiiih..banyak eh..tapi sebenarnya cerita ini semua saja dibuat2 oleh orang yang sekolah tinggi tapi pendek akal...

...jadi oleh kerana kerja dengan kerajaan negeri terpaksalah kena ' Jaga Periuk ', Biarpun cerita yang mau di tulis cerita yang benar...K.I.V dulu itu cerita untuk di paparkan, bukan takut tapi segan sikit....
.....

No comments:

Tabung Juga laGi