بسم الله الرحمن الرحيم
..Antara paparan di Blog ini mungkin anda telah terbaca di mana2 blog lain,,Anda tidak diminta untuk percaya 100%,,Terpulang pada Anda untuk menilai mengikut kepercayaan masing2,,dAn,,minat dipersilakan BerKonGsi,,,,tidak,,, sila tinGGalkan ..MaaF yg terKuranG dan teR LeBih..tEriMa Kasih kerana suDi SinGgah...

Friday, January 28, 2011

Facebook Kena Godam




By Mathew Luschek
25/01/2011

Even the best of us get hacked, including Facebook's top man Mark Zuckerberg, says Valleywag.

A hacker, using Zuckerberg's profile, wrote the following on the Zuckerberg Fan Page today,

"Let the hacking begin: If facebook needs money, instead of going to the banks, why doesn't Facebook let its users invest in Facebook in a social way? Why not transform Facebook into a ‘social business' the way Nobel Price winner Muhammad Yunus described it? http://bit.ly/fs6rT3 What do you think? #hackercup2011"

The fan page has since been deleted, but not before it received over 1,800 likes and 500 comments.

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat (AS) - Pengurusan laman sosial Facebook meningkatkan tahap keselamatan laman itu selepas muka surat milik pengasas laman itu, Mark Zuckerberg digodam oleh seorang penggodam misteri pada Selasa lalu.

Penggodam siber yang dikenali dengan nama #hackercup2011 itu menyatakan dalam muka surat Zuckerberg di Facebook: "Mari mulakan penggodaman. Jika Facebook memerlukan wang, selain pergi ke bank, mengapa Facebook tidak membenarkan pengguna-penggunanya melabur dalam Facebook dalam satu bentuk sosial?

Kenapa tidak mengubah Facebook menjadi satu bisnes sosial, pendekatan yang digunakan oleh pemenang Anugerah Nobel, Muhammad Yunus."

Muhammad Yunus dari Bangladesh pernah memenangi Hadiah Nobel kerana dia menubuhkan Bank Grameen bagi memberi pinjaman kepada penduduk miskin.

Lebih 1,800 orang menyukai entri itu sebelum ia dipadamkan.

Pada Sabtu lepas, penggodam komputer turut menceroboh muka surat Facebook milik Presiden Perancis, Nicolas Sarkozy dan menghantar mesej bahawa beliau akan berundur pada tahun depan..

3 comments:

Peguam Bisaya said...

andangnyo ulun2 ti..isa puas ati..hahaha.

yakie said...

Peguam..,,trik do boh oni,,pandapatan doh ba billion2 sabulan ,,isakan iro mamalakad manu2 oni kan..

Peguam Bisaya said...

oo'..monong no.. sengaja magium da pblisiti.. sada mudal mengaal da kntroversi.. iri batioh..haha kodou bisaya ku yaki..bery suri...huhuuu~~~

Tabung Juga laGi